måndag 22 februari 2010



Igår var vi hos veterinären ännu en gång eftersom Nemi kissade blod igen. En ny kur antibiotika var det dom kunde erbjuda akut, vilket känns ganska lamt eftersom det uppenbarligen inte har hjälpt förut. Vi diskuterade även hennes magproblem lite men jag tror att inte att veterinären riktigt förstog ordentligt. Jag har pratat med så många med hundar från samma uppfödare och deras hundar tog det lång tid för att bli friska. Vissa är fortfarande sjuka.




Jag vet inte om Nemi har ont och lider av alla sina åkommor. Hon verkar så glad och sprallig jämt. Så full av liv. Hon e pain in the ass emellanåt när hon vägrar lyssna på vad man säger eller stjäl mat, men värst är det eviga kissandet och bajsandet inne. Det är inte hennes fel, jag vet det, men det är ändå väldigt jobbigt att få torka kiss och bajs hela dagarna. Frågan är om hon någonsin kommer bli rumsren med tanke på att hon har urinvägsinfektioner för jämnan och dessutom sin lösa mage.

Jag har iaf funderat väldigt mkt på detta. Och jag tror inte det är rättvist gentemot Nemi att låta henne gå genom hela livet med plågor eller livslång medicinering om det skulle behövas. Det bästa är nog att låta henne somna in.

Men jag tänker fortsätta kämpa för att hennes uppfödare ska få djurförbud och jag tänker inte ge mej förns hon fått det

1 kommentar: