fredag 26 februari 2010

Nu är det bestämt

Nu är det bestämt iaf. Nemi ska få somna in. Det är för mkt. Nu har det gått så långt så hon har blod i avföringen. Det känns som att när vi rättar till ett fel så dyker det upp ett nytt. Nemi kan inte må så bra själv och det känns som att det är elakt att låta henne ha ont och må dåligt bara för att man själv är egoistisk. Jag skulle verkligen vilja att hon vart frisk och kunde få växa upp för hon skulle bli så himla fin som vuxen. Men för hennes skull så är det bäst att få somna in. Nyx bli ensam igen och får nog vänta ett tag på en ny kompis.

Men jag har lärt mej något otroligt viktigt av det här: Kolla ALLTID upp uppfödaren. ALLTID. Misstänker du att något är fel så anmäl det till länsstyrelsen i det län uppfödaren säger sig finnas i. Jag kommer inte gå på samma nit igen. Hur elakt det än låter så tänker jag inte köpa en valp från en oseriös uppfödare. Ju fler som gör det, ju fler valpar producerar dom. Om ingen köper valpar så slutar dom förhoppningsvis.

Jag och Nemi säger hej då nu. Bloggen kommer finnas kvar men det kommer inte skrivas något i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar